Met behulp van het procesgericht kindvolgsysteem Looqin volgen we de kinderen in groep 1 en 2 op vaste momenten in het jaar. De bevindingen worden met de ouders besproken. Overigens werken onze peutergroepen van de kinderopvang ook met Looqin. De kleuterleerkrachten hebben al voordat de kinderen in groep 1 instromen informatie gekregen van de pedagogisch medewerkers vanuit de opvang. Mocht uw peuter extra ondersteuning nodig hebben, dan kan dat al voor aanvang van de basisschool samen met u opgepakt worden.

 

Mocht uw peuter extra ondersteuning nodig hebben, dan kan dat al voor aanvang van de basisschool samen met u opgepakt worden.

Lep leerling volg systeem

Vanaf groep 3 volgen we al onze leerlingen in januari/februari en mei/juni met het Iep leerling volg systeem (LVS). In groep 6 wordt de NSCCT afgenomen. NSCCT staat voor niet schoolse cognitieve capaciteiten toets. Deze staat gepland eind oktober/begin november. In groep 8 wordt de eindtoets in de maand april afgenomen. Wij gebruiken de Iep-eindtoets. Daarnaast volgt de leerkracht de ontwikkeling van kinderen door middel van de methode-gebonden toetsen en observeert hij/zij o.a het welbevinden, de concentratie en de werkhouding naast de overige sociaal-emotionele ontwikkeling van uw kind. Ook hierover hoort u tijdens de ouderavonden.

Leerling besprekingen

Moos bespreekt de vorderingen en het aanbod ook twee maal per jaar met de leerkracht in de zg. groepsbesprekingen. Daarnaast zijn er twee keer per jaar leerling besprekingen. Er zijn leerlingen voor wie die het reguliere aanbod te makkelijk of juist te moeilijk is. Voor deze leerlingen wordt een aangepast programma gegeven in de groep. U moet dan denken aan verkorte instructie (als je het al weet kun je direct beginnen), meer lesstof en/of meer opdrachten voor de kinderen die meer nodig hebben en extra uitleg, veel herhaling van de reguliere lesstof, gebruik maken van ondersteunend materiaal voor kinderen die moeite hebben met de basisstof. De leerkracht zal dit met u bespreken.