Wanneer de aanpak zoals hierboven is beschreven niet voldoet, wordt de leerling besproken met Karlijn. Afhankelijk van de vragen zijn ouders daarbij aanwezig. In alle gevallen zijn zij hiervan op de hoogte. Wanneer het aanbod van de verrijking in de groep niet voldoet, is er een mogelijkheid tot plaatsing in ons verrijkingstraject.

Wanneer de aanpak zoals hierboven is beschreven niet voldoet, wordt de leerling besproken met Karlijn.

Samen met de ouders/verzorgers bekijken we welke stappen er genomen moeten worden.

Juf Angela is samen met Moos het aanspreekpunt voor dit verrijkingstraject. Juf Angela zal zowel in aanbod als aanpak een plan maken. Hiermee wordt ook in de klas gewerkt. Juf Angela bespreekt de leerlingen, hun aanbod en de aanpak steeds met de leerkrachten. Kinderen die ondanks de extra ondersteuning van de leerkracht moeite blijven houden met het aanbod, worden ook besproken met Moos. Samen met de ouders/verzorgers bekijken we welke stappen er genomen moeten worden.

Beroep op externe deskundigen

De school heeft, voor de extra leerling zorg, de mogelijkheid om een beroep te doen op externe deskundigen. Het SOT (schoolondersteuningsteam) komt ongeveer 5 keer per schooljaar bij elkaar. In het SOT nemen een gedragswetenschapper van het
Samenwerkingsverband (Eefje van Leeuwen), de Jeugdprofessional van het Centrum voor Jeugd en Gezin (Stefanie Dekkers) en Karlijn standaard deel. Per kind sluiten de ouders en de leerkracht(en) aan. Het kan nodig of wenselijk zijn dat er ook andere deskundigen aansluiten. Denk hierbij aan de jeugdverpleegkundige, een medewerker van een onderzoeksbureau etc.